"Aramızda oruç tutamayan var mı?" Sorumluluk almaktan korkmayın, doğruyu tavsiye edin


Selam millet, hayırlı Ramazanlar.


Birkaç senedir ilaç takviyeleriyle birlikte tuttuğum ancak hastalıktan kıvrandığım Ramazan orucu bu yıl beni iyice zayıflattı ve 10 güne yakın yataktan çıkamadığım başka bir rahatsızlık için savaşamayacak kadar bünyemi zorladı. Ben aslında mide hastasıyım ve oruç tutmakla ilgili samimiyetimi bu konuda çok fazla sınayacağım gün geçirdim. Oruçken yaşadığım mide bulantıları, kusma hallerine girmem, boğazımda sürekli bir yangın ve mide kramplarımın gün içinde beni yoklamasından korkmam nedeniyle hareketsiz gün boyu yatmamı (akşam iftardan sonra yaşadığım şişkinlik, kramp ve sindirim problemlerini saymıyorum) düşündükçe artık kendime zulmettiğime kanaat getirerek doktora gittim. Doktor reflüm olduğunu söyledi ve bir takım diyet listesi paylaştıktan sonra asla aç kalmamam gerektiğini ve sık sık yemek yemem gerektiğini falan söyledi. Sonra bir ay boyunca sabahları yemekten yarım saat önce alacağım bir mide ilacı verdi. Hiç doktorluk okumadan da cevabı tahmin edilebilecek bir soru sordum ki; ne derse yapacak bunun kararını cahil nefsime bırakmayacaktım, “Sizce oruç tutabilir miyim? dedim. İlacı sabah aç karnına içersen hiç bir şey olmaz tutabilirsin dedi… Önceden aldığım karar nedeniyle iki gün orucu bozma tehlikesine girmiş olsam da tuttum ama hangi akla sığar tedavisi aç kalmamak olan bir hastalığın ilaçla tedavi gerektirdiği bir aşamada hastasına oruç tavsiye eden bir doktor!!



Bunları buradan paylaşmamın sebebi benim gibi rahatsızlıkları olan kişilere örnek olabileceğini düşünmem aslında. Çünkü insan orucun en zor anlarda bile tutulması gerektiğini düşünüyor çoğu zaman. Ama Allah hepimize merhametle şöyle bildirmiştir “Hasta olanlarınız veya yolculukta bulunanlarınız tutamadığı günlerin sayısınca diğer günlerde tutar. Güç yetirenler bir yoksulu doyurarak adakta bulunsunlar. Kim gönül isteğiyle iyilik yaparsa kendisi için daha iyidir; ancak oruç tutmanız sizin için en iyisidir, bir bilseniz!” Zaten beni de “ancak oruç tutmanız sizin için en iyisidir, bir bilseniz!” kısmı hep daha da daha da zorladı ne yalan söyleyeyim. Geçen gün hastalığından dolayı oruç tutamayan bir yakınım kefaret olarak ya verecek param da yoksa dedi paran yoksa “gönül isteğiyle bir iyilik yap” dedim. Allah’ın bizden beklediği gibi… İster Kuran ile mücadele verin, ister kalpten bir iyilik yapın Allah gönüllerin özünü bilendir. Unutmayalım ki dinde zorlama yoktur. Birbirimizi bu konularda sorumluluk almadan zorlamamalıyız, aksine ona Kuran ile yol göstermeli ve hayatını daha çekilir kılmalıyız.


Sevgilerimle.

Yorumlar